Η τέλεια μοτοσυκλέτα της BMW:R 50

644

To 1975 στην Θεσσαλονίκη κυκλοφορούσαν ακόμη πολλές δικύλινδρες και μονοκύλινδρες BMW, που ήρθαν μεταχειρισμένες από την Γερμανία στην χώρα μας τις αρχές της δεκαετίας του 60. Τα πιο συνηθισμένα μοντέλα ήταν τα τα δικύλινδρα R51/3, πολλά από τα οποία είχαν μετατραπεί σε τρίκυκλα φορτηγά και τα μονοκύλινδρα R25, R25/3. Οι BMW όμως  που ξεχώριζαν ήταν οι “ σπαστές”, όπως τις αποκαλούσαμε τότε, αφορούσαν…

..τα μοντέλα μετά το 1955 με ανάρτηση Earles Fork εμπρός, δηλαδή  ψαλίδι με υδραυλικά αμορτισέρ και  αντίστοιχο ψαλίδι πίσω. Η διάταξη αυτή όταν εισήχθη από την BMW το 1955, ήταν η τελευταία λέξη της τεχνολογίας και της μόδας και σχεδόν όλες οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες την είχαν υιοθετήσει.

Όπως πολλές άλλες “μόδες” στον χώρο της μοτοσυκλέτας δεν έζησε πολύ και έδωσε την θέση της και πάλι στο κλασσικό τηλεσκοπικό εμπρός σύστημα με την λογική “αυτό ξέρετε αυτό εμπιστεύεστε”. Το βασικά πλεονεκτήματα  του συστήματος  Earles ήταν ότι δεν “βύθιζε “ στο φρενάρισμα και ότι ήταν πολύ εύκολο να τροποποιήσεις τις ρυθμίσεις του .

Τα  μειονεκτήματα ήταν, ότι δεν δούλευε αν τα αμορτισέρ είχαν γίνει “ούζα καλά” και επίσης ότι έπρεπε τα ρουλεμάν στην άρθρωση του ψαλιδιού να είναι σε άριστη κατάσταση.

Ξαναγυρνάμε στο 1975 και στο φίλο τον Δημήτρη, που έψαχνε εκείνη την εποχή να αγοράσει μοτοσυκλέτα, άτομο με συντηρητικό προφίλ του ταίριαζε η ιδέα μιας αργής, άνετης,  καλοτάξιδης BMW,  όμως τα καινούργια μοντέλα εκείνης της εποχής “σειρά /6” ήταν απλησίαστα για το πορτοφόλι ενός φοιτητή.

Στην Θεσσαλονίκη εκείνη την εποχή κυκλοφορούσαν δύο η τρεις “σύγχρονες” BMW και ήταν δακτυλοδεικτούμενες.
Έτσι λοιπόν ο φίλος βρέθηκε σε ένα συνεργείο στο Βαρδάρη, που  επισκεύαζε παλιές BMW και εμπορευόταν κάποιες που τις ψευτοαναπαλαίωνε. Είχε στο μαγαζί εκείνο μια R50 σε αρκετά καλή κατάσταση, βαμμένη καφέ (αυτό τι το ήθελε!) και την έδινε 15 χιλιάδες δραχμές!
Αν ξέραμε τότε, έπρεπε να είχαμε αγοράσει ότι BMW είχε εκείνο το μαγαζί και κάποια άλλα στο Βαρδάρη, σήμερα δεν θα χρειαζόταν να δουλεύουμε, θα πουλούσαμε μόνο!

ola balla bmw
Ο Δημήτρης δεν την αγόρασε τελικά την R50, υποψιάζομαι λόγω του απαίσιου καφέ χρώματος, που ήταν βαμμένη. Πήρε με 17 χιλιάδες δραχμές μια  JAWA 175 enduro, σε λαχανί χρώμα, η οποία έκοψε σκελετό όταν την πήγε στα χώματα, και μετά από μία αλληλουχία βλαβών την πέταξε ( στην κυριολεξία!).
Έτσι ο φίλος μας έχασε την ευκαιρία να αποκτήσει, έστω και μεταχειρισμένη την καλύτερη μοτοσυκλέτα της BMW, κατά τον συγγραφέα BRUCE PRESTON και κατά την ταπεινή γνώμη του υπογράφοντος, ο οποίος τυγχάνει ευτυχής κάτοχος δύο “σπαστών” μιας R50 του 1959 και μιας R50S του 1962.

Η σειρά των R50, R50S , R69 , R69S και R60, ήταν από τις πιο πετυχημένες και μακρόβιες στην ιστορία της BMW, ξεκίνησε το 1955 και συνέχισε μέχρι το 1969, που αντικαταστάθηκε από την σειρά 5.

Μερικοί χρήσιμοι αριθμοί…Δείτε περισσότερα εδώ:moto4fun.gr